niedziela, 26 sierpnia 2012

WARZYWA NA START !!


Witajcie !!!
Dziś o diecie warzywnej, dzięki której pozbędziecie się nadmiaru kilogramów w dość szybkim czasie.
Jak już zapewne wiecie, warzywa są najlepszymi przyjaciółmi osób będących na diecie.

Nie od dziś wiadomo, że warzywa są źródłem wielu witamin i składników odżywczych. Powinny być ważnym elementem każdego posiłku. Mogą one także stanowić podstawę diety oczyszczającej, która składa się właśnie z samych warzyw. Jest ona doskonałym sposobem na zregenerowanie i oczyszczenie organizmu oraz zrzucenie zbędnych kilogramów.

Dieta warzywna znakomicie się sprawdza w czasie, gdy naszemu organizmowi trzeba dostarczyć zastrzyku witamin, czyli zwykle po zimie, kiedy to je się większość potraw przetworzonych. W okresie wiosennym można zakupić bardzo smaczne i świeże warzywa, dlatego jest to znakomity moment na zastosowanie diety warzywnej. Jest ona zdrowa, jednak nie powinna być stosowana dłużej niż przez dziesięć dni, ponieważ może powodować osłabienie. Dzieje się tak dlatego, ponieważ organizmowi nie są dostarczane wszelkie potrzebne składniki odżywcze. Podstawą tej diety jest spożywanie przez określony czas samych warzyw pod różnymi postaciami. W tym czasie należy wyeliminować inne produkty takie, jak mięso, pieczywo (przynajmniej w pierwszych dniach odchudzania), słodycze oraz wszelkie używki. Po kilku dniach stosowania diety warzywnej do jadłospisu wprowadza się nabiał w postaci jogurtu lub maślanki i masła. Po kilku dniach wolno też podać odrobinę chudego mięsa i 10 dkg razowego chleba.

Zalety diety warzywnej

Podstawową zaletą diety warzywnej jest fakt, że oczyszcza ona organizm, dostarczając mu potrzebnych witamin i składników mineralnych. Jest ona doskonałym sposobem na zrzucenie po zimie kilku nadprogramowych kilogramów. Dieta warzywna jest prosta w przygotowaniu. Jej atutem jest również to, że nie jest monotonna, ponieważ każdego dnia możemy spożywać inne warzywa i to pod różną postacią. Plusem stosowania tej diety jest także możliwość jedzenia warzyw w takiej ilości, jaka jest potrzebna naszemu organizmowi, by poczuć sytość. Nie musimy więc głodować.

Wady diety warzywnej

Do wad diety możemy zaliczyć wstrzemięźliwość od spożywania pokarmów składających się ze smażonego mięsa lub jasnego pieczywa, co nie zawsze jest proste, zwłaszcza podczas kilku pierwszych dni. Poza tym dieta ta, mimo, iż jest zdrowa, nie dostarcza organizmowi wszystkich potrzebnych składników, dlatego jej stosowanie nie powinno być długie. Po przejściu na dietę możemy czuć się nieco zmęczeni i senni, ponieważ spożywane potrawy są mało energetyczne. Ze względu na to, iż podczas diety dostarczamy organizmowi niewiele kalorii, po jej zakończeniu może pojawić się efekt jojo.

By zwiększyć efektywność diety warzywnej, możemy włączyć do odchudzania odrobinę ruchu, jednak starajmy się nie przeforsować, mając na uwadze fakt, iż dieta jest niskoenergetyczna. Aby dieta była jak najkorzystniejsza dla naszego organizmu wybierajmy takie warzywa, które dostarczają wielu witamin i składników z różnych grup.

Dieta warzywna udowodni Ci, że można jeść tylko 600 kalorii dziennie i nie czuć głodu. Co więcej, warzywne posiłki dostarczą ci tyle witamin i soli mineralnych, że schudniesz szybko, a mimo to zdrowo. Codziennie jedz śniadanie, obiad i wczesną kolację. Na każdy z tych posiłków wybierz jedno z proponowanych poniżej dań.


Przykładowy jadłospis

  • Śniadanie:
    • marchew
    • Zakwas buraczany
    • Surówka: kapusta pekińska, 1/4 pomarańczy, cytryna
    • Surówka: seler korzeń, marchew, jabłko, ocet jabłkowy
    • Gotowane warzywa: marchew, koperek zielony
    • 1/2 grapefruita
  • Obiad:
    • Zupa: cebulowa
    • Surówka: sałata zielona, pomidor, cebula
    • Surówka: dynia, jabłko, czarna porzeczka, cytryna
    • Gotowane warzywa : kalafior w ziołach
    • Owoce: jabłko
    • Kolacja:
      • Sok lub inny napój: jabłkowy
      • Surówka: biała rzodkiew, jabłko, rodzynki
      • Surówka: brokuł, ogórek kiszony, czosnek
      • Gotowane warzywa: bigos ze świeżej kapusty
      • Dodatek surowych jarzyn: pomidor

  • Śniadanie:
    • Sok z marchwi
    • Zakwas buraczany
    • Surówka: biała kapusta, marchew, jabłko, ocet jabłkowy
    • Surówka: brukiew, jabłko, rodzynki, zielona pietruszka
    • Gotowane warzywa: biała rzodkiew, zielona pietruszka
    • Owoce: jabłko
  • Obiad:
    • Zupa: jarzynowa
    • Surówka: cukinia, jabłko, rodzynki
    • Surówka: tarty kalafior, ogórek kiszony, czosnek
    • Gotowane warzywa: buraki czerwone faszerowane
    • Owoce: arbuz
  • Kolacja:
    • Sok lub inny napój: sok pomidorowy
    • Surówka: czarna rzepa, jabłko, marchew, zielona pietruszka
    • Surówka: kapusta czerwona, 1/4 pomarańczy, cytryna
    • Gotowane warzywa: jabłko pieczone faszerowane maliną
    • Dodatek surowych jarzyn: ogórek kiszony


    Przepis na koktajl

    • 3 marchewki
    • pół selera
    • małą cebulkę
    • i 5 pomidorów obierasz ze skórki, drobno kroisz i miksujesz. Dopełniasz wodą mineralną do objętości litra, schładzasz. Koktajl pijesz na pół godziny przed każdym posiłkiem i gdy czujesz głód.

    Inne:

    Śniadania:
    a) Gotowany brokuł, kilka ugotowanych marchewek
    b) Surówka z tartej marchewki z sokiem z cytryny
    c) Ugotowana na słodko z cynamonem i imbirem marchewka (pokrojona w plasterki, lub starta na tarce o grubych oczkach)
    d) Sałatka z garści rukoli, pomidorków koktajlowych, plasterków cukinii, drobno posiekanej szalotki i kilku rzodkiewek, polana sokiem z cytryny i łyżką octu balsamicznego oraz posypana ziołami prowansalskimi
    e) Kanapki z podłużnych, grubych plastrów cukinii z pomidorem, cebulą i szczypiorkiem

    Obiady:

    a) Mieszanka chińska uduszona na patelni z posiekaną zieloną papryką, doprawiona chilli, imbirem i czosnkiem
    b) Papryka faszerowana pomidorami, siekana cukinia, cebula i czosnkiem, upieczona w piekarniku
    c) Zupa kalafiorowa ugotowana na włoszczyźnie (nie na kostce rosołowej!)
    d) Ratatouille: papryka, por, cebula, cukinia, czosnek, uduszone z rozmarynem, ziołami, w przecierze pomidorowym
    e) Surówka z kiszonej kapusty i marchewki

    Kolacje:
    a) Plastry grillowanej cukinii przyprawionej czosnkiem, chilli i bazylią
    b) Gulasz meksykański z papryki czerwonej, żółtej i zielonej, czerwonej cebuli, pomidorów, drobno posiekanej kapusty pekińskiej, doprawiony kuminem, chilli, papryką i czosnkiem
    c) Szaszłyki z pomidorków koktajlowych i rzodkiewki
    d) Ugotowany kalafior
    e) Gotowana fasolka szparagowa


Dieta warzywna jest polecana wszystkim zdrowym, dorosłym osobom, które w szybki sposób chcą odtruć swój organizm, pozbyć się nadmiaru wody, zregenerować swą skórę i poprawić samopoczucie i wygląd przed wakacjami. Podczas jej stosowania należy pamiętać o ograniczeniu soli i piciu dużej ilości wody. Dobrym wyjściem byłaby też rezygnacja z kawy, jeśli ją pijemy, i zastąpienie jej np. zieloną, lub czerwona herbatą. Dodawanie soku z cytryny do potraw przyspieszy odtruwanie organizmu oraz dostarczy witaminy C.

Jeśli dieta warzywna wydaje się dla ciebie kuszącym rozwiązaniem problemu z kilkoma kilogramami, które przybyły Ci po zimie, ale masz wobec niej jakiekolwiek wątpliwości, skonsultuj się najpierw ze swoim lekarzem. Pamiętaj, że zdrowie jest najważniejsze.

16 komentarzy:

  1. moj chlopak jest juz ponad 2 tyg na tej diecie i schudl juz 8 kg :) nie je wogoe warzyw straczkowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super - gratulacje dla Twojego Chłopaka !!!

      Usuń
  2. a czy można będąc na tej diecie owoce zastąpić np.sorbetami z Grycana? są smaczne, pełne witamin i do tego mało kaloryczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli sama zrobisz takie sorbety to jak najbardziej :)
      Ale z gotowych produktów tego typu na Twoim miejscu, bym zrezygnowała, zawierają na pewno masę chemicznych poprawiaczy smakowych itp.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Magdalenko droga, nie moze byc zadnych wad w tej diecie, chyba, ze ktos chorobliwie nie przyjmuje jarzyn, czy warzyw. To bardzo smaczna dieta i bardzo zdrowa. Smaczna, kolorowa, nie wymaga wiekszego wysilku w przygotowaniu, a wlasciwie przygotowanie tych posilkow moze przynosic radosc i zabawe :) Przytulam sie do Twojego bloga, bo nie daje sobie sama rady z nadmiarem cialka :)) Zastanawiam sie tylko nad ograniczeniem picia wody. Dietetycy zalecaja najmniej 2 litry dziennie, zwlaszcza w te letnie, upalne dni. No, ale z tym sobie dam rade, byle bym utracila w ciagu 3 tygodni jak najwiecej kilogramow, bo czeka mnie 17 wrzesnia piekne spotkanie :) Trzymaj za mnie kciuki Magdalenko; za chwilke przylaczam sie do Twojej przyjaznej witryny. Pozdrawiam Cie goraco i wszystkich Twoich blogowych Przyjaciol :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Alenko
      Do picia wody trzeba sie po prostu przyzwyczaić - ja ciągle mam w zasięgu ręki dużą butlę z wodą mineralną niegazowaną.
      To ważne nie była smakowa, jeśli źle Ci pić wodę niegazowaną, ostatecznie możesz pić gazowaną. Zobaczysz po tygodniu nie będziesz nawet zauważać jak wypijesz 1,5 L butlę ;)
      No i oczywiście trzymam kciuki :)
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Mam Magdo ukryty przed wszystkimi blog, ktory stal sie moim dziennikiem walki z nadwaga. Probowalam, zaczynalam, nie bylam konsekwentna, odpuszczalam sobie, bez motywacji, gdyz moj mezczyzna daleko stad. I stal sie niemalze cud; wczoraj ustalilismy, ze po dwoch latach niewidzenia sie, przyjezdza za 3 tygodnie. Przede dwoma laty widzial laseczke, a teraz?!!!! Magdalenko, mam 3 tygodnie na to, aby zrzucic to, co nabralam przy opiece nad starszym panem, przy ktorym jestem niemalze przykuta. Jesli wychodze z domu, to w auto, na zakupy, do lekarza, aby jak najszybciej byc w domu. Autem najszybciej. Zawsze wysportowana /rower, Nordic Walking, plywanie/ dzisiaj patrzec sie na siebie nie moge. Cud polega na tym, ze wczoraj ustalilismy termin spotkania, a dzisiaj znalazlam Twoj blog :-)) I dzisiaj zaczynam. Nie moge teraz odpuscic, bo przeciez ON! ;-)) Czyz mozna sie polasic o silniejsza motywacje? :-))) A teraz dziekuje dobremu losowi, ze Cie spotkalam. Od dzisiaj ZACZYNAM Magdalenko :-)) Dziekuje pieknie :-))

      Usuń
  4. Super blog i fajny art !!! Zapraszam do siebie na monikaturemka.tk o sporcie i masażach, na wystarczychciec.tk o surowej diecie i innych aktywnościach i silarownowagi.tk o sile umysłu - potrzebnej też w odchudzaniu. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwieeeelbiam warzywa ! :) Jednakże chyba nie dałabym rady bez kurczaka lub indyka. Nie można tego jakoś połączyć ?

    Zapraszam:
    www.makeyourselffit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć, masz świetnego bloga. Znalazłem tu wiele ciekawych informacji. Jesteś dla mnie inspiracją ;) Zajrzyj do mnie, co prawda dopiero zaczynam, ale mam nadzieję, że wytrzymam w swoich postanowieniach.
    http://postawnasiebie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dieta wygląda dość ciekawie, powiem szczerze, że jeszcze o niej nie słyszałam, a w swoim życiu miała do czynienia z kilkunastoma dietami. Przypomina mi to trochę dietę kapuścianą.

    OdpowiedzUsuń
  8. Warzywa uwielbiam, i to pod każdą postacią! Ostatnio zaczęłam częściej używać ich w swojej kuchni. Efekt? Bardziej płaski brzuch, koniec problemów ze wzdęciami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super wpis. zapraszam również na mojego bloga. oto adres:http://healthyeating.crazylife.pl/
    znajdziecie tam mnóstwo informacji jak schudnąć lub na przykład pozbyĆ się tłuszczu z różnych części ciała. :) ZAPRASZAM!!! :) Znajdziecie tęż kilka przepisów!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta dieta warzywna, to po prostu kolejne niezdrowe głodzenie się. Równie dobrze można by zastąpić warzywa cukierkami (oczywiście w dietetycznych ilościach). Cukierki nawet byłyby lepsze, ponieważ dają uczucie sytości jakiego nie dadzą warzywa, nie rozpychają żołądka, więc i głód jest łatwiejszy do opanowania. Poza tym warzywa zawierają składniki anty-odżywcze, które pozbawiają organizm ważnych mikroelementów.

    Tak naprawdę, to jeśli człowiek unika pokarmów "wypełniających" i odżywia się przede wszystkim tym co wysokowartościowe, to nie musi się przejmować żadnymi dietami, ani jojo, ani głodem.
    To czego należy unikać to:
    - produkty mączne
    - warzywa (za wyjątkiem liściastych, w tym czosnek i cebula)
    - rafinowane oleje roślinne i cukry

    Dietę należy oprzeć przede wszystkim na tłustym mięsie (nie bez powodu tłuszcz jest smaczny), w orientacyjnych proporcjach - tłuszcz zwierzęcy - 25% spożywanej masy, 25% mięso, 25% owoce (najlepiej krajowe), 25% - wedle uznania (tzw. dieta "Paleo")

    Stosując taką dietę nie trzeba się martwić niczym innym.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładnie tutaj :) wiele ciekawych informacji, będę tutaj zaglądać :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawa dieta, koniecznie muszę ją wypróbować :). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Witam serdecznie !!! Jeśli uważasz inaczej wyraź to w swoim komentarzu !!! Wszelkie sugestie bardzo mile widziane !!!
Pozdrawiam